۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۵۷۶۶۳۶
آیت الله اعرافی مطرح کرد؛

شرط حوزه پیشرو، قدرت علمی است| ضرورت تقویت رویکرد بین المللی حوزه+فیلم

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که اصل علم بنیانی حوزه باید مهم شمرده شود، گفت: اما در هر حال باید درس خواند و شرط حوزه پیشرو اصل علمی و قدرت علمی است که در خیلی از جوامع وجود ندارد.
سخنرانی آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه عصر امروز در دیدار مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه غرب استان در مدرسه علمیه شهید بهشتی(ره) گفت: ما به عنوان مدیر باید در انجام مسؤولیت های خود تلاش کنیم، چون وارد دستگاه سربازی ولایت شده است.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که نخستین شرط حوزه دانش بنیان بودن است، افزود: پایه های قوی علمی می تواند حوزه را به درجه اعلی برساند که باید در این جهت از همه ظرفیت های علمی حوزه استفاده شود.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که جایی که درس خواندن و قدرت علمی شرط نخست تحصیل بوده حوزه است، افزود: امروز ظرفیت های ارزشمند علمی بسیاری در حوزه وجود دارد که باید از این پتانسیل ها در جهت نشاط و بالندگی علمی حوزه بهره گرفت.

آیت الله اعرافی با اشاره به این که امروز دروازه های علم و بشر به روی جهان باز است، خاطرنشان کرد: دروس مقدماتی حوزه همه چیز است و کسی که این دروس را خوب بخواند ابزار کار دارد و می تواند موفق باشد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که اصل علم بنیانی حوزه باید مهم شمرده شود، بیان داشت: اما در هر حال باید درس خواند و شرط حوزه پیشرو اصل علمی و قدرت علمی است که در خیلی از جوامع وجود ندارد.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که حوزه امروز علم و دانش می خواهد، خاطرنشان کرد: افتخار داریم که یک صفحه مکاسب را کسی در پاریس خوانده بود و یک صفحه آن را در دانشگاه سوربن به عنوان پایان نامه انتخاب کرده و این قدرت علمی حوزه است.

وی با اشاره به این که امروز شاهد پیشرفت سریع در جوامع بشری هستیم، تصریح کرد: در چنین شرایطی امروز نیاز است در هر روستا یک مجتهد جامع و بروز وجود داشته باشد.

آیت الله اعرافی با بیان این که رسالت امروز حوزه بسیار حساس و مهم تر از هر زمان دیگری است، خاطرنشان کرد: وظیفه امروز حوزه تنها در داخل نیست بلکه باید یک نگاه جهانی و بین المللی داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به این که حوزه برای خود یک آداب و سننی دارد که بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: اگر هر حوزه ای چند سنت آموزشی، پژوهشی را نهادینه کند، به یقین می توان به مراتب بالاتر رسید و موجب رشد حوزه می شود.

وی با تأکید بر این که حوزه باید رویکرد بین المللی داشته باشد، تصریح کرد: شرایط امروز به گونه ای است که حوزه باید نگاه افزون بر داخل نگاه و رویکرد بین المللی هم داشته باشد.

آیت الله اعرافی با بیان این که منابع مالی حوزه یک چهارم تقلیل پیداه کرده است، افزود: با وجود این کاهش شدید بودجه اما ده ها طرح جدید در دست اجرا است که شاهد رشد علمی دراین مرکز مهم علمی کشور باشیم.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به این که یکی از محورهای حوزه این است که حوزه ها باید به لحاظ کیفیت توسعه پیدا کند، خاطرنشان کرد: در اسناد و چشم انداز حوزه وجود دارد که می توان اختیارات مدیران استان و شهرها توسعه داده شود و در همین راستا امتحانات شفاهی امروز به شهرها و استان ها واگذار شده است.

گفتنی است علاقه مندان جهت مشاهده فیلم مراسم اینجا را کلیک کنید./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات